Er du eksisterende kunde?

For deg som allerede er kunde hos oss og ikke har planer om å flytte den nærmeste tiden, vil overgangen til Elhub i utgangspunktet ikke påvirke deg. Du kan fortsatt:

  • Endre din strømavtale
  • Melde opphør/utflytting, men det vil ikke bli behandlet før Elhub er lansert.
  • Melde innflytting/overtagelse, men behandles etter Elhub er lansert

 

Er du ny kunde?

På grunn av frysperioden vil selve leverandørbyttet kunne ta lenger tid enn vanlig. Er du ikke kunde hos oss, men ønsker å bli det? Da kan du gjennom hele frysperioden bestille strøm hos oss pr telefon eller epost, men selve byttet til oss vil skje først når frysperioden er over.

 

Er du i ferd med å flytte?

På grunn av frysperioden vil flyttemeldingen din først bli behandlet etter Elhub er lansert. Du kan imidlertid melde flytting gjennom hele frysperioden, men du vil kunne oppleve at du fremdeles står oppført med gammel adresse (blant annet på Min side). Så fort Elhub er lansert vil flyttemeldingen din bli behandlet. Oppstart på ny adresse og avslutning på gammel adresse vil da bli registrert fra den datoen du faktisk flyttet.

 

Lurer du på hva Elhub er?

Da kan du lese mer her: